Kernkwaliteiten voor managers

Haal meer uit uw managers

Management trainingen

Groepsgrootte

Groepsgrootte

Maximaal 10 deelnemers

Duur

Duur

1 dag

Voor wie?

Voor wie?

Voor de manager die bewust wil leren omgaan met de eigen aanwezige specifieke kwaliteiten en de kernkwaliteiten van zijn medewerkers wil leren kennen.

Werkwijze

Werkwijze

Afwisseling van theorie en oefeningen gericht op de praktijk. Eigen ervaring en vraagstukken van deelnemers worden als input gebruikt. We maken gebruik van groepsopdrachten, individuele opdrachten en praktijksimulaties.

Resultaat

Resultaat

Na het afronden van deze training heeft de deelnemer inzicht in zijn eigen kernkwaliteiten. Dat geldt ook voor de kernkwaliteiten die verborgen liggen, maar wel potentieel aanwezig zijn. Daarnaast leert de manager gebruik te maken van de kernkwaliteiten van zijn medewerkers en de onderlinge samenwerking en wederzijds respect te bevorderen. In de praktijk blijken ze ook een handig hulpmiddel te zijn om conflictsituaties te analyseren, te vermijden of op te lossen.

Werkwijze

Werkwijze

  • Wat zijn kernkwaliteiten en hoe zijn deze te benutten?
  • Inzicht in de eigen actieve en verborgen kernkwaliteiten.
  • Kernkwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën.
  • Wat zijn kernkwadranten en hoe zijn deze bewust te maken?
  • Wat kan ik leren van mijn eigen kernkwadranten?
  • Bewust leren omgaan met de eigen kernkwadranten.
  • Kernkwaliteiten van je medewerkers leren ontdekken en gebruiken.
  • Medewerkers leren waardering op te brengen voor elkaars kernkwaliteiten.
  • Kernkwaliteiten gebruiken om de onderlinge samenwerking te bevorderen.
  • Kernkwaliteiten inzetten bij functioneren en beoordelen.
  • Kernkwaliteiten bij stress en conflicthantering.

Investering afhankelijk van groepsgrootte en aantal dagdelen.

Search