Klantvriendelijk telefoneren

Verhoog uw klanttevredenheid

Commerciële trainingen

Groepsgrootte

Groepsgrootte

Maximaal 10 deelnemers

Duur
Duur

2 dagen

Voor wie?
Voor wie?

Voor alle telefonische medewerkers.

Werkwijze

Werkwijze

Afwisseling van theorie en oefeningen gericht op de praktijk. Eigen ervaring en vraagstukken van deelnemers worden als input gebruikt. We maken gebruik van groepsopdrachten, individuele opdrachten en praktijksimulaties.

Resultaat
Resultaat

Na het afronden van deze training is de deelnemer in staat om op professionele wijze telefoongesprekken te voeren met interne en externe klanten. Deelnemers leren klanten die ontevreden zijn of een klacht hebben, op vakkundige wijze te woord te staan met als doel: een oplossing/alternatief bieden voor het probleem om de klanttevredenheid optimaal te houden.

Programma
Programma
  • Verbale communicatie; de telefoonstem.
  • Invloed mindsetting op klantvriendelijk telefoneren.
  • Taalgebruik en intonatie.
  • De telefoon als communicatiemiddel.
  • De do’s en don’ts aan de telefoon; telefonische etiquette.
  • Smile before you dial!
  • Vragen stellen door de telefoon.
  • De vragende klant.
  • Telefonische weerstanden.
  • Weerstanden professioneel ombuigen.
  • De ontevreden klant en telefonische klachtenafhandeling.

Investering afhankelijk van groepsgrootte en aantal dagdelen.

Search