Organisaties zijn continu in beweging en zijn dynamisch. Dan is het dus belangrijk bestaande werkwijzen regelmatig aan te passen aan de nieuwe situatie en ideeën te introduceren.

Nieuwe werkwijzen

Veranderen is vaak noodzaak, maar kan leiden tot weerstand en onzekerheid bij medewerkers. De ene aanpassing is nog maar nauwelijks achter de rug of de volgende dient zich al weer aan. Medewerkers weten daarom vaak niet wanneer ze bestaande werkwijzen moeten loslaten en nieuwe werkwijzen moeten starten.

Rol van de manager

Voor een manager is het belangrijk om goed voorbereid te zijn op het aansturen van medewerkers of van een afdeling. De wijze waarop medewerkers samenwerken, bepaalt het succes. De manager speelt een belangrijke rol bij het (helpen) ontwikkelen van nieuwe vaardigheden, kennis en de juiste houding bij medewerkers. De manager is als het ware de katalysator: hij of zij versnelt het proces.

Veranderingsprocessen

Wij bieden hulp bij diverse organisatievraagstukken zoals het op gang brengen van veranderingsprocessen, maar ook de inrichting of de optimalisatie van een organisatie. Onze professionals beschikken over een bedrijfskundige achtergrond en hebben jarenlange ervaring in het (inter)nationale bedrijfsleven.

Search